Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Veel gestelde vragen Leerlingenvervoer Lelystad

Laatst gewijzigd: 30-8-2019

Heeft u vragen over het Leerlingenvervoer Lelystad? Wellicht vindt u hieronder het antwoord.

  1. Mijn kind heeft al een beschikking voor leerlingenvervoer dit schooljaar. Moet ik voor het komende schooljaar opnieuw een aanvraag indienen?
  2. Als ik al eerder een aanvraag leerlingenvervoer heb ingediend, moet ik dan alle bijlagen nog een keer opsturen?
  3. Mijn kind woont zowel bij mij als bij mijn ex-partner (co-ouderschap). Wie moet de aanvraag indienen?
  4. Wat moet ik doen als wij gaan verhuizen?
  5. Wat moet ik doen als mijn kind naar een andere school gaat?
  6. Wat moet ik doen als de school van mijn kind gaat verhuizen?
  7. Wat moet ik doen als ik voor mijn kind een andere voorziening wil aanvragen?
  8. Wat moet ik doen als ik andere wijzigingen wil doorgeven?
  9. Mijn kind is rolstoelgebonden tijdens het vervoer. Waar moet ik op letten?
  10. Waar kan ik terecht met een klacht over de uitvoering van het leerlingenvervoer?

Mijn kind heeft al een beschikking voor leerlingenvervoer dit schooljaar. Moet ik voor het komende schooljaar opnieuw een aanvraag indienen?

Ja, de beschikking die u heeft voor het huidige schooljaar heeft een einddatum. Dit is in de meeste gevallen de laatste schooldag van het schooljaar. Ieder jaar moet u een nieuwe aanvraag indienen. Dit kan heel simpel door via de website van de gemeente in te loggen bij de aanvraag voor het leerlingenvervoer. U kunt daar uw oude aanvraag openen en hoeft alleen de wijzigingen aan te geven. Daarna kunt u de aanvraag indienen.

Als ik al eerder een aanvraag leerlingenvervoer heb ingediend, moet ik dan alle bijlagen nog een keer opsturen?

Als het om dezelfde school gaat, dan is het niet nodig om een nieuwe schoolverklaring op te vragen. Mocht voor het beoordelen van de aanvraag extra of nieuwe informatie nodig zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd door het team leerlingenvervoer. In sommige situaties moet een IB-60 formulier van de Belastingdienst worden overhandigd. Deze moet jaarlijks opnieuw aangevraagd worden.

Mijn kind woont zowel bij mij als bij mijn ex-partner (co-ouderschap). Wie moet de aanvraag indienen?

In geval van co-ouderschap moeten beide ouders een aanvraag leerlingenvervoer indienen bij de eigen gemeente.

Wat moet ik doen als wij gaan verhuizen?

Als het woonadres van de leerling verandert, dan moet dit zo snel mogelijk worden doorgegeven aan de gemeente. U moet hiervoor een nieuwe aanvraag indienen. Dit kan heel simpel door via de  website van de gemeente in te loggen bij de aanvraag voor het leerlingenvervoer. U kunt daar uw oude aanvraag openen. U kunt daar het woonadres aanpassen met de ingangsdatum. Als de overige gegevens nog hetzelfde blijven, dan kunt u snel een nieuwe aanvraag indienen. Houdt u er wel rekening mee dat er een verwerkingstijd kan zijn voor het inplannen van het vervoer vanaf het nieuwe adres. De vervoerder kan hier vijf werkdagen voor nodig hebben.

Wat moet ik doen als mijn kind naar een andere school gaat?

Als uw kind naar een andere school gaat, dan moet dit zo snel mogelijk worden doorgegeven aan de gemeente. U moet hiervoor een nieuwe aanvraag indienen. Dit kan heel simpel door via de  website van de gemeente in te loggen bij de aanvraag voor het leerlingenvervoer. U kunt daar uw oude aanvraag openen. U kunt daar de school aanpassen met de ingangsdatum. Als de overige gegevens nog hetzelfde blijven, dan kunt u snel een nieuwe aanvraag indienen. Indien nodig, verzoekt het team leerlingenvervoer u om aanvullende informatie te verstrekken (bv. school- en/of medische verklaring). Houdt u er wel rekening mee dat er een verwerkingstijd kan zijn voor het inplannen van het vervoer naar de nieuwe school. De vervoerder kan hier vijf werkdagen voor nodig hebben.

Wat moet ik doen als de school van mijn kind gaat verhuizen?

Als de school van uw kind gaat verhuizen, dan moet dit zo snel mogelijk worden doorgegeven aan de gemeente. U moet hiervoor een nieuwe aanvraag indienen. Dit kan heel simpel door via de  website van de gemeente in te loggen bij de aanvraag voor het leerlingenvervoer. U kunt daar uw oude aanvraag openen. U kunt daar de school(locatie) aanpassen met de ingangsdatum. Als de overige gegevens nog hetzelfde blijven, dan kunt u snel een nieuwe aanvraag indienen. Houdt u er wel rekening mee dat er een verwerkingstijd kan zijn voor het inplannen van het vervoer naar het nieuwe adres. De vervoerder kan hier vijf werkdagen voor nodig hebben.

Wat moet ik doen als ik voor mijn kind een andere voorziening wil aanvragen?

Als u voor uw kind het type leerlingenvervoer wilt aanpassen, dan moet dit zo snel mogelijk worden doorgegeven aan de gemeente. U moet hiervoor een nieuwe aanvraag indienen. Dit kan heel simpel door via de  website van de gemeente in te loggen bij de aanvraag voor het leerlingenvervoer. U kunt daar uw oude aanvraag openen. U kunt daar de gewenste voorziening aanpassen met de ingangsdatum. Als de overige gegevens nog hetzelfde blijven, dan kunt u snel een nieuwe aanvraag indienen. Indien nodig, verzoekt het team leerlingenvervoer u om aanvullende informatie te verstrekken (bv. school- en/of medische verklaring). Houdt u er wel rekening mee dat er een verwerkingstijd kan zijn voor het inplannen van het vervoer. De vervoerder kan hier vijf werkdagen voor nodig hebben.

Wat moet ik doen als ik andere wijzigingen wil doorgeven?

Overige structurele wijzigingen kunnen schriftelijk worden doorgegeven aan het team leerlingenvervoer via e-mail lelystad.llv@forseti.nl. Geef duidelijk aan wat u wenst aan te passen en met ingang van welke datum. U kunt hierbij denken aan wijziging in reisdagen, wijziging structureel ophaal- of afzetadres, wijziging in stage, etc. Indien nodig, verzoekt het team leerlingenvervoer u om aanvullende informatie te verstrekken (bv. een stageovereenkomst). U kunt met uw vragen ook altijd op werkdagen telefonisch contact opnemen met 073 – 523 10 68 (09.00 – 16.00 uur).

Mijn kind is rolstoelgebonden tijdens het vervoer. Waar moet ik op letten?

Per 1 juli 2019 is het verplicht een ISO-gecertificeerde rolstoel te hebben om met de taxi(bus) te kunnen reizen. Een gecertificeerde rolstoel is herkenbaar door deze sticker met het haaksymbool. Moet uw kind tijdens de rit in de rolstoel vervoerd worden, dan moet de rolstoel voorzien zijn van deze sticker:

Heeft de rolstoel deze sticker niet? Uw kind mag dan niet vervoerd worden en kan dan niet mee in het leerlingenvervoer. Heeft u vragen over de certificering en hoe dit zit met de rolstoel van uw kind? Dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de leverancier van de rolstoel.

Waar kan ik terecht met een klacht over de uitvoering van het leerlingenvervoer?

Klachten kunnen gemeld worden bij Van Slooten Personenvervoer (tel. 088 – 16 16 175 of e-mail leerlingenvervoer@van-slooten.nl).

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Accepteer Strikt noodzakelijke cookies
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Accepteer Functionaliteitscookies
Cookies van derden
Deze cookies worden gebruikt voor functionaliteiten van derden.
Accepteer Cookies van derden
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Accepteer Prestatiecookies
Meer weten...