Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Fixi

Laatst gewijzigd: 1-11-2022

Ziet u iets in uw buurt wat kapot is of vies? Of werkt iets niet goed? Per 1 november 2022 kunt u deze meldingen aan ons doorgeven via Fixi. Het doen van meldingen via de Fixi-app of website is eenvoudig. Ook kunt u eenvoudig foto’s aan uw melding toevoegen. Wij proberen uw melding zo snel mogelijk op te lossen.

U kunt op 3 manieren uw melding aan ons doorgeven

  1. Via de Fixi-App. Deze kunt u gratis downloaden in de App Store (iOS) en Google Play Store (Android);
  2. Via de Fixi-website;
  3. Via telefoonnummer 14 0320 (24 uur per dag, ook voor spoedmeldingen).

Meer informatie over de 3 manieren om uw melding aan ons door te geven.

Geef spoedmeldingen ook door op telefoonnummer 14 0320

Ziet u een gevaarlijke situatie in de openbare ruimte? Bijvoorbeeld een verstopt riool, een gat in de weg of een omgevallen boom? Ook voor dit soort noodsituaties kunt u ons 24 uur per dag (ook in het weekend) bereiken op telefoonnummer 14 0320.

Hoe lang duurt het voordat wij op uw melding reageren?

Dit is bij iedere melding anders. We reageren meteen op een spoedmelding. Hoe sneller u een melding maakt, hoe sneller wij reageren. Heeft u een melding gedaan? Dan hoort u hoeveel tijd we ongeveer nodig hebben om iets op te ruimen, te repareren of om de overlast te verminderen.

Als u uw e-mailadres of telefoonnummer invult bij de melding, dan informeren wij u over de stand van zaken van uw melding.

Voorbeelden van meldingen in de openbare ruimte

  • Kapotte of losse stoeptegels
  • Kapotte lantaarnpaal of verkeerslichten
  • Kapotte of vieze picknickbankjes, borden of speeltoestellen
  • Kapotte of volle prullenbak
  • Problemen met het riool
  • Overlast van openbaar groen
  • Overlast van hondenpoep
  • Oude, kapotte fietsen of boten
  • Problemen met de doorgang voor een rolstoel
  • Overlast van (dode) dieren op straat

Meldingen doen bij andere organisaties

Voor sommige meldingen over overlast kunt u bij andere organisaties terecht. Dit geldt voor bijvoorbeeld: afval, bushokjes, water, milieuklachten, woonoverlast en zorgen om gedrag. Lees waar u met deze meldingen terecht kunt.

Bent u tevreden over de gemeente?

Wilt u doorgeven dat u tevreden bent over de gemeente? Of een compliment geven? Dan horen wij dat graag! Geef het via e-mail aan ons door op: gemeente@lelystad.nl.

Bent u ontevreden over de gemeente?

Bent u het oneens met de manier waarop de gemeente u behandelt? Of bent u ontevreden over de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. Dit kan op 5 manieren:

  1. Via het formulier op de website van de gemeente Lelystad;
  2. Stuur een e-mail naar gemeente@lelystad.nl en geef aan wat uw klacht is.
  3. Via telefoonnummer 14 0320 (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur);
  4. Geef het door aan de medewerker van de informatiebalie in het stadhuis;
  5. Stuur een brief naar: Gemeente Lelystad, ter attentie van klachtbehandeling, Postbus 91, 8200 AB Lelystad.

Privacy

Doet u een melding? Dan vragen wij naar uw persoonsgegevens. Dan kunnen we contact met u opnemen als we vragen hebben over uw melding. Of we informeren u over wat er met uw melding is gedaan. Wilt u weten hoe de gemeente met uw persoonlijke gegevens omgaat? Lees ons Privacy Statement.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Accepteer Strikt noodzakelijke cookies
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Accepteer Functionaliteitscookies
Cookies van derden
Deze cookies worden gebruikt voor functionaliteiten van derden.
Accepteer Cookies van derden
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Accepteer Prestatiecookies
Meer weten...