Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Belastingen

Laatst gewijzigd: 10-10-2018

Via de linkjes in het menu kunt u doorklikken naar de onderwerpen van de belastingwijzer.

Gemeente Lelystad heeft eind januari de gecombineerde belastingaanslagen 2018 met bijsluiter verstuurd.

Digitaal zaken doen met de gemeente

Om belastingzaken met de gemeente digitaal te regelen, is het handig om uw DigiD inlognaam en/of wachtwoord bij de hand te hebben.

Ga naar de digitale belastingbalie om gebruik te maken van de volgende diensten:

  • Aanmelden en afmelden van hondenbelasting.
  • Aanvragen van een betalingsregeling.
  • Aanmelden, wijzigingen rekeningnummer en intrekken van machtiging automatische incasso.
  • Bezwaar maken tegen woz, ozb, rioolheffing, hondenbelasting en afvalstoffenheffing.
  • Taxatieverslag woz inzien.
  • Financieel overzicht inzien.
  • Status lopende zaken inzien.

Vragen over de gecombineerde aanslag? Neem contact op met team Belastingen

In dit filmpje ‘Makkelijk geregeld’ gaat het over de gecombineerde belastingaanslag: wat doe je als inwoner als je daar vragen over hebt? Bijvoorbeeld als u twijfelt of de WOZ-waarde van uw woning klopt. Of als u vragen heeft over de afvalstoffenheffing of het plaatsen van een dakkapel.  Hoe kom je daarover in contact met de gemeente? Dat is makkelijker dan u denkt. Een simpel belletje is al voldoende. Bel ons (14 0320) , of stuur ons een mail (gemeente@lelystad.nl) of een bericht via Facebook of Twitter. Contact met gemeente Lelystad, makkelijk geregeld.

Contactgegevens

Afdeling Dienstverlening
Gemeente Lelystad
Postbus 91
8200 AB Lelystad
Telefoonnummer: 14 0320
E-mail: gemeente@lelystad.nl
Openingstijden Stadswinkel