Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Maatregelen vanwege coronavirus

Laatst gewijzigd: 21-9-2020

De dienstverlening van de gemeente blijft beschikbaar voor inwoners en bedrijven. Door het coronavirus is er wel een aantal aanpassingen. Hierdoor gaat contact opnemen met de gemeente anders dan u gewend bent. Meer informatie over verschillende onderwerpen en het coronavirus vindt u in het linker menu.

Information in other languages

Do you have questions about the coronavirus? Or about the corona measures in the Netherlands?

  • On this website you will find information in English from the Dutch government.
  • On this website you will find information in other languages (English, Arabic, Polish, Papiamento, Somali, French, Spanish, Chinese, etc.)
  • On the RIVM-website you will find (medical) information in English.
  • On this website you will find the press conferences in other languages.

Contact met de gemeente?

Heeft u contact nodig met de gemeente? Dat kan op deze manieren:

Goed om te weten:

  • Als u uw vraag digitaal stelt, komt uw vraag direct bij de juiste afdeling terecht.
  • Er kunnen voorlopig géén reguliere afspraken worden gemaakt.

Veelgestelde vragen

Kijk voor veelgestelde vragen op de pagina veelgestelde vragen van de gemeente. Hier vindt u ook doorverwijzingen naar informatie van de Rijksoverheid en het RIVM.

Hygiënemaatregelen

  • Blijf thuis als u klachten heeft zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging vanaf 38 graden Celsius.
  • Bij de balies nemen we hygiënische voorzorgsmaatregelen. Denk aan het desinfecteren van handen en pinautomaten.
  • We vragen u met pin te betalen, niet met contant geld.

Dienstverlening bij balies Burgerzaken

Om het besmettingsrisico zo klein mogelijk te houden én om ook op langere termijn onze dienstverlening te kunnen garanderen, hebben we onze dienstverlening als volgt aangepast.

  • De receptie en de balies van Burgerzaken zijn op werkdagen iedere ochtend geopend van 09.00 uur tot 12.00 uur.
  • U kunt tussen 09.00 en 11.00 uur op afspraak terecht voor de volgende diensten:
    • Aangifte geboorte, overlijden en erkenning
    • Aangiften Basisregistratie Personen, voor zover verwerking noodzakelijk is voor de landelijke afnemers
    • Spoed reisdocumenten en rijbewijzen
  • Het afhalen van reisdocumenten kan tussen 09.00 en 12.00 uur. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken.

Overige balies met dienstverlening

  • Het belastingspreekuur en het kwijtscheldingspreekuur gaan niet door.
  • De balies van Werk Inkomen Zorg en van het Informatieplein Wonen & Ondernemen zijn dicht. Deze dienstverlening gaat digitaal of via de telefoon. Alleen in bijzondere gevallen zijn afspraken mogelijk.

Bent u ondernemer of zelfstandig ondernemer?

Laatste nieuws

Klik hier voor een overzicht van het laatste nieuws.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Accepteer Strikt noodzakelijke cookies
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Accepteer Functionaliteitscookies
Cookies van derden
Deze cookies worden gebruikt voor functionaliteiten van derden.
Accepteer Cookies van derden
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Accepteer Prestatiecookies
Meer weten...