Adresonderzoek
Heeft u vragen over dit product? Stuur dan een e-mail naar burgerzaken@lelystad.nl. Of bel ons dan op telefoonnummer 14 0320.
We controleren of inwoners op het juiste adres staan ingeschreven.
Staat er iemand ingeschreven op uw adres die er niet meer woont? Dan kunt u ons vragen een adresonderzoek te doen.
Als na gedegen onderzoek blijkt dat de adresgegevens niet kloppen, veranderen we de gegevens.
Organisaties die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken, kunnen ook een adresonderzoek aanvragen.
Afspraak maken niet beschikbaarAanvraag Contentblok dichtgeklapt
U kunt een verzoek tot adresonderzoek indienen bij de gemeente.
Dit kunt u schriftelijk doen of persoonlijk aan de balie Burgerzaken bij de gemeente. Zie ook onze openingstijden voor Burgerzaken.
Een adresonderzoek duurt gemiddeld 3 maanden. De gemeente kan na het onderzoek iemand ambtshalve uitschrijven uit de Basisregistratie Personen (BRP) of ambtshalve inschrijven op een nieuw adres.
Meenemen Contentblok dichtgeklapt
- Uw geldige legitimatiebewijs;
- Bewijs dat u eigenaar of huurder bent van de woning (bijvoorbeeld door een koop- of huurovereenkomst).
Weet u om welke persoon het gaat? Geef dan ook de naam, geboortedatum, e-mailadres en/of telefoonnummer van deze persoon.
Procedure Contentblok dichtgeklapt
Hoe lang duurt het?
Uw verzoek voor adresonderzoek wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Wanneer het onderzoek is afgerond, ontvangt u hiervan bericht.
Meer informatie Contentblok dichtgeklapt
Voor meer informatie:
Gemeente Lelystad, telefoonnummer 14-0320. Het telefonisch spreekuur is ook dagelijks van 9.00 uur tot 12.00 uur.