Melding openbare ruimte
Ziet u in uw buurt iets wat vies is, of kapot? Of werkt iets niet goed? Geef dit dan aan ons door. We proberen uw melding zo snel mogelijk af te handelen.
U kunt op drie manieren uw melding doen
- Via de MijnGemeente app (iPhone, Android). Meer informatie over de meldingsapp (24 uur per dag)
- Via het webformulier (24 uur per dag)
- Telefonisch: 14 0320 (overdag en ’s nachts bereikbaar)
Een melding met spoed geeft u het beste door via de telefoon
Ziet u iets in de openbare ruimte dat een gevaarlijke situatie is of kan worden? Bel ons dan op telefoonnummer 14 0320; ook ’s avonds of in het weekend. Denk dan bijvoorbeeld aan een verstopt riool, een gat in de weg of een omgevallen boom.
Hoe lang duurt het voordat wij op uw melding reageren?
Dit is bij elke melding anders. We reageren meteen op een spoedmelding. Hoe sneller u een melding maakt, hoe sneller wij reageren.
Heeft u een melding gedaan? Dan hoort u hoeveel tijd we ongeveer nodig hebben om iets op te ruimen, te repareren of om de overlast te verminderen.
Als u uw e-mailadres of telefoonnummer invult bij de melding, dan houden we u op de hoogte.
Waar kunnen meldingen over gaan?
- Kapotte of losse stoeptegels
- Kapotte straatverlichting of verkeerslichten
- Kapotte of vieze picknickbankjes, borden of speeltoestellen
- Kapotte of volle prullenbakken
- Problemen met het riool
- Overlast van openbaar groen
- Overlast van hondenpoep
- Fietswrakken
- Bootwrakken
- Problemen met de doorgang van een rolstoel
- Overlast van (dode) dieren op straat
Voor bepaalde meldingen over overlast kunt u bij andere organisaties terecht, zoals afval, bushokjes, water, milieuklachten, woonoverlast en zorgen om gedrag. Lees waar u met deze meldingen terecht kunt.
Bent u tevreden over de gemeente?
Wilt u een compliment geven? Of doorgeven dat u tevreden bent over de gemeente? Dan horen wij dat ook graag. Dan kunt u dat per mail aan ons doorgeven op gemeente@lelystad.nl.
Bent u ontevreden over de gemeente?
Bent u ontevreden over de gemeente? Of bent u het niet eens met de manier waarop de gemeente u behandelt? Dan kunt u een klacht indienen. Dit kan op vier manieren:
- Online: Via het formulier op de website van de gemeente Lelystad;
- Telefonisch: bel 14 0320 (maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur);
- Aan de informatiebalie van het stadhuis;
- Schriftelijk: stuur een e-mail naar gemeente@lelystad.nl of stuur een brief naar: Gemeente Lelystad, ter attentie van klachtbehandeling, Postbus 91, 8200 AB Lelystad.
Privacy
Doet u een melding? Dan vragen we naar uw persoonsgegevens. Dan kunnen we contact met u opnemen als we vragen hebben over uw melding. Ook kunnen wij u vertellen wat er met uw melding is gedaan. Wilt u weten hoe de gemeente met persoonlijke gegevens omgaat? Lees ons Privacy Statement.