Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Distributiepunt Inditex in Lelystad

Laatst gewijzigd: 20-3-2018

Inditex, een van de grootste modeconcerns ter wereld met meer dan 7.500 winkels in 94 landen, bouwt in Lelystad een nieuw distributiepunt in aanvulling op de activiteiten van haar distributiecentra. De activiteiten van het nieuwe distributiepunt zullen in de loop van 2019 van start gaan; in 2020 zal het geheel operationeel zijn. In de eerste fase zullen er meer dan 400 banen worden gecreëerd, een aantal dat uiteindelijk zou kunnen verdubbelen, afhankelijk van de toekomstige behoeften van het bedrijf.

Gecentraliseerd logistiek model

Inditex hanteert een gecentraliseerd logistiek model dat zich karakteriseert door flexibiliteit, efficiency en een groot reactievermogen, wat de verschillende merken van de groep (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe) de mogelijkheid biedt om twee keer per week binnen maximaal 48 uur in heel de wereld nieuwe producten aan haar winkels te leveren.

Ideale infrastructuur en verbindingsmogelijkheden

Het nieuwe distributiepunt is bedoeld om de centrale logistieke platforms in Spanje te ondersteunen bij de distributie, waarbij alle centra op geheel geïntegreerde wijze met elkaar samenwerken. Zoals het modeconcern zelf stelt: "Inditex heeft een distributiecentrum in Centraal-Europa nodig om de activiteiten van de centrale logistieke platforms van Inditex in Spanje te complementeren en op de verdere groei te anticiperen. De regio Lelystad biedt een ideale infrastructuur en verbindingsmogelijkheden. De functie van het centrum is om de centrale platforms van Inditex te ondersteunen bij de distributie".

Inditex Groep

Onder Inditex vallen acht merken (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe), die over meer dan 7.500 winkels in 94 landen beschikken, waarvan 45 online. De organisatie en productiestructuur van Inditex omvat het volledige proces, van het ontwerp en de vervaardiging van de kleding tot de distributie en verkoop ervan in haar eigen fysieke en online winkels.