Vanaf 1 november 2022 nieuw meldsysteem openbare ruimte: Fixi
Geplaatst: 21-10-2022
Vanaf dinsdag 1 november 2022 werkt gemeente Lelystad met een nieuw meldsysteem voor de openbare ruimte, genaamd Fixi. Dat betekent dat vanaf die datum inwoners nog eenvoudiger meldingen over de openbare ruimte kunnen doen.
Makkelijk om een melding te doen
In het nieuwe meldsysteem kunnen inwoners meldingen doen over bijvoorbeeld afval op straat, een losse stoeptegel of een niet werkende lantaarnpaal via de speciale Fixi-app. Deze app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) en Google Play Store (Android). Ook blijft het mogelijk om meldingen te doen via www.lelystad.nl/meldingdoen of via de telefoon 14 0320. Met het Fixi-meldsysteem kan de gemeente meldingen nog beter en sneller oplossen.
Op de hoogte blijven
Het is makkelijk om een melding te doen via de Fixi-app. De melder krijgt snel een reactie en de gemeente kan de melding sneller afhandelen. Op de Fixi-app en website blijven melders op de hoogte van de stand van zaken van de melding en kunnen ook direct reageren. Ook kunnen makkelijk foto’s worden toegevoegd. Bovendien is op de kaart te zien of er al een zelfde melding is gedaan. De Fixi-app treedt in werking vanaf 1 november.