Voorkom lange telefonische wachtrijen
Geplaatst: 27-3-2020
Het klantcontactcentrum (KCC) van de gemeente krijgt dagelijks veel telefoontjes. Door de maatregelen rondom het coronavirus hebben veel mensen vragen. De gemeente vraagt begrip als inwoners iets langer aan de telefoon moeten wachten. De medewerkers doen hun uiterste best om iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Maak daarom vooral gebruik van het e-mailadres van het KCC: klantcontactcentrum@lelystad.nl.
Meldingen openbare ruimte
Kapotte straatverlichting, losse stoeptegel of iets te melden over openbaar groen? Meldingen over de openbare ruimte kunnen het liefst online worden doorgegeven. Dat kan via www.lelystad.nl/meldingdoen of via de gratis MijnGemeente-app.
Online contactmogelijkheden
Ook vraagt de gemeente om zoveel mogelijk gebruik te maken van het contactformulier dat op de website staat. Ook daarmee wordt voorkomen dat lange telefonische wachtrijen ontstaan.
Andere vragen aan de gemeente
Vragen, die niet over het coronavirus gaan, kunnen ook via de website gesteld worden. Ga hiervoor naar de www.lelystad.nl/contact.
Meer informatie over het coronavirus
De gemeente informeert over het coronavirus via een speciale webpagina: www.lelystad.nl/coronavirus . Daar is informatie te vinden voor ouders en ondernemers. Maar ook informatie over afval, openbaar vervoer, welzijn, de maatregelen van de Rijksoverheid en het RIVM en het laatste nieuws over het coronavirus.