Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

De Steiger krijgt subsidie voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte

Geplaatst: 8-5-2019

Het College van Lelystad verleent een subsidie van € 84.000,- aan praktijkschool de Steiger voor de uitvoering van het project ‘betekenisvol arrangeren’ voor kalenderjaar 2019 tot eind schooljaar 2020-2021. Met ‘betekenisvol arrangeren’ wordt aan leerlingen vanuit hun specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoefte, onderwijs gegeven. Het gaat om leerlingen die qua ondersteuningsbehoefte meer vragen dan de Steiger kan bieden. Met de subsidie wordt mogelijk gemaakt om meer kinderen in het regulier onderwijs te houden.

Versterking met leraarondersteuner

Voor kinderen met deze specifieke ondersteuningsbehoefte wordt de brug van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs op een passende wijze vormgegeven met de extra ondersteuning. Hiertoe wordt de basisondersteuning op de Steiger versterkt met een leraarondersteuner, die de ruimte krijgt op maat meer passend aanbod voor deze specifieke groep leerlingen te organiseren.

Kans op succesvolle plek in samenleving vergroot

Met deze tijdelijke impuls kan voor een specifieke groep jongeren onderwijs op maat plaatsvinden, waardoor zij hun schoolloopbaan op de Steiger kunnen blijven volgen en niet de overstap naar speciaal onderwijs hoeven te maken. Praktijkschool de Steiger valt onder regulier onderwijs. Voor de jongeren die daardoor op de Steiger kunnen blijven, wordt de kans op een succesvolle plek in de samenleving vergroot. Met deze tijdelijke impuls kan het arrangement ontwikkeld worden en kan het zijn toegevoegde waarde bewijzen.