Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Doe mee aan continu bezoekersonderzoek Metropoolregio Amsterdam

Geplaatst: 1-7-2019

Sinds 1 juli 2019 houdt organisatie amsterdam&partners het onderzoek ‘Kerncijfers Bezoekers’. Hiermee ontstaat een beter beeld van de bezoekersprofielen van de Metropoolregio Amsterdam komen. Een goed en compleet beeld van de bezoekers van de Metropoolregio Amsterdam is nodig om ze beter te gidsen door het unieke aanbod van de stad én de regio. Op basis van de onderzochte data krijgen leisureondernemers beter inzicht in hun publiek. Lelystadse ondernemers en organisaties in de vrijetijdssector kunnen zich ook aanmelden voor deelname aan dit onderzoek. Deelname is gratis en geldt voor een periode van 3 jaar, zodat voldoende informatie wordt opgebouwd om jaarlijks te kunnen vergelijken.

Zoveel mogelijk musea, attracties, locaties en partners

Met het onderzoek Kerncijfers Bezoekers kiest amsterdam&partners voor een nieuwe onderzoeksmethodiek, die vaker en meer accuraat data verzamelt en analyseert. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk musea, attracties, locaties en partners mee gaan doen om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de Metropoolregio Amsterdam. Op deze manier kan iedereen die werkzaam is in de gastvrijheidseconomie, zijn of haar (marketing)activiteiten nog beter afstemmen op de wensen en behoeften van de bezoekers aan de Metropoolregio Amsterdam.

Over het onderzoek

Het bezoekersonderzoek wordt zoveel mogelijk mobiel afgenomen, maar kan ook online via laptops en tablets en thuis op de PC worden ingevuld. Respondenten worden op meerdere momenten van hun bezoek benaderd, zodat alle fases van een bezoek onderzocht worden. Er wordt gekeken naar de oriëntatiefase, tijdens het bezoek en na het bezoek aan de Metropoolregio Amsterdam. Bezoekers kunnen op verschillende manieren worden uitgenodigd voor het onderzoek:

  • Via wifi-netwerken bij locaties. Bij inloggen op een wifi-hotspot van een attractie of locatie verschijnt een banner met uitnodiging naar het onderzoek;
  • Via QR codes bij locaties. Unieke QR codes kunnen op tickets, kaartjes, displays en posters worden geprint en nodigen uit voor het mobiele onderzoek;
  • Via een mailing of online nieuwsbrief kan een link naar het onderzoek worden verstuurd aan bezoekers;
  • Via een SMS code uitnodiging kunnen mensen zich aanmelden voor het onderzoek. Zij kunnen dan vervolgens mobiel de vragenlijst invullen;
  • Via de eigen website en via iamsterdam.com via pop-ups of banners.

Alle voordelen voor partners op een rij

  • Het basispakket is gratis en deelname is voor 3 jaar. Het is mogelijk om, tegen betaling, aanvullende rapportages af te nemen;
  • Mogelijkheid om aan de 30 basisvragen 5 locatie specifieke vragen toe te voegen;
  • Direct toegang tot alle essentiële informatie over de bezoekers van Metropool Amsterdam en van de eigen locatie;
  • Een gepersonaliseerde login geeft toegang tot het dashboard, dat de resultaten zowel op generiek als locatie specifiek niveau toont.

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten over het onderzoek Kerncijfers Bezoekers? Neem dan contact op met amsterdam&partners via het online contactformulier.