Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Lelystad grijpt naast Citymarketing Trofee 2018

Geplaatst: 5-6-2018

City Marketing Lelystad heeft een tweede plaats behaald in de strijd om de Nationale Citymarketing Trofee. Maandag 4 juni 2018 ging de winst in de categorie gemeenten tot 120.000 inwoners naar Zandvoort. Ondanks de teleurstelling overheerst de trots bij City Marketing Lelystad.

Inzending

De trofee werd uitgereikt voor het jaar 2017. Een jaar waarin City Marketing Lelystad verschillende aanvullende opdrachten binnenhaalde. Daarnaast schreef City Marketing Lelystad in 2017 een nieuwe onderzoeksopzet, hiermee kunnen vanaf 2018 de effecten van de activiteiten beter worden gemeten. De basis van de inzending van Lelystad was dan ook de verschillende activiteiten met algemene merkbeleving als belangrijke paraplu, aangevuld met het vernieuwde onderzoek.

De jury over Lelystad

"Lelystad heeft zichtbare vorderingen gemaakt sinds de aanmoedigingsprijs in 2017. De organisatie is verder uitgebreid en de citymarketing heeft een meer integraal karakter gekregen door toevoeging van de activiteiten voor bewoners en toeristen. Door middel van merkbelevingsfilmpjes wordt een verhaal verteld dat het gevoel, waarvoor Lelystad staat, goed weergeeft. De presentatie was reëel consistent en duidelijk. De jarenlange inspanningen op het gebied van citymarketing betalen zich inmiddels meer dan uit. Het gehele verhaal was zeer passend bij de typische positie van Lelystad als stad in het nieuwe land."

Trots

Tony Merkelbach, directeur/bestuurder City Marketing Lelystad: "Natuurlijk waren we liever met de prijs naar huis gegaan, maar desondanks zijn we alsnog erg trots op het behalen van de tweede plaats. Er waren slechts vier steden genomineerd en dan is het toch een eer dat je er als Lelystad bij zit. We willen dan ook onze samenwerkingspartners en in het bijzonder de gemeente bedanken voor het afgelopen jaar. En wellicht hebben we volgend jaar weer een kans."